TÁVHŐ hibabejelentés: 06 30 531 3225
KÖZVILÁGÍTÁS hibabejelentés: 84 311 042
Ügyfélfogadás:
kedd: 14:00 - 16:00; csüt.: 7:00 - 19:00
8600 Siófok,
Városház tér 1.
Társasházban él?
Erről tudnia kell!
Tájékoztató társasházaknak a közműszolgáltatásokról:
A hatósági eljárás megindításának előfeltétele, hogy a Tisztelt Fogyasztó elsődlegesen közvetlenül a szolgáltatónál kisérelje meg a vitás ügyének rendezését.
Ha a szolgáltatóval történő egyeztetés nem vezet eredményre lehetőség van a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal-tól is segítségét kérni. Itt letöltehető a Hivatal által kiadott "Ismerje meg jogait!" tájékoztató további szíves felhasználásra.
Engedjék meg, hogy a választ egy az állampolgári jogok országgyűlési biztosa által lefolytatott az alapdíj felszámításának jogossága tekintetében végzett vizsgálati végeredmény tájékoztatásával adjuk meg:
"A rendelkezésre állás, helytállás, készenlét vállalása a szolgáltatások egyik alaptípusa. Az a szolgáltatás, amelyért a távhőszolgáltató társaság az alapdíjat felszámítja, egy rendelkezésre állás típusú szolgáltatás, melynek vagyoni értéke van. A vagyoni érték azt jelenti, hogy a távhőszolgáltatás ellátásához szükséges költségek mindenképpen felmerülnek, vagyis a szolgáltatás igénybevevője maga nem képes az ezen költségeket okozó infrastruktúra fenntartására, akkor valaki másnak kell fizetnie azért, hogy az tartsa készenlétben számára a szükséges gépeket, apparátust, gondoskodjon a karbantartásról stb., illetve hogy a szükséges hőmennyiséget a rendelkezésére tartsa."
A távhő törvény értelmében az épület hőfelhasználását a hőközpontban kell mérni. Siófok viszonylatában az elszámolás alapjául szolgáló hőmennyiségmérők az épületek hőközpontjaiban találhatók. A mérő ellenőrzésére a fogyasztói közösség képviselője jogosult a szolgáltatóval előzetesen egyeztetett időpontban. A mérő által mért adatok kifogásolása esetén a lakóközösség képviselője írásban mérésügyi felülvizsgálatot kérhet az üzletszabályzatban leírtak szerint.
Lakóépületek esetében általában a lakóközösség és nem lakáscélú helyiségek használóinak (tulajdonosainak) osztatlan közös tulajdonát képezi. Ebből következik, hogy az épületen belüli valamennyi rendszer (csővezetékek, radiátorok, szerelvények, mérőeszközök, hőmennyiségmérők, szivattyú, stb...) üzemeltetése, karbantartása, javítása, felújítása, hitelesítése a tulajdonosok feladata és költsége.
Társaságunk jelenleg az alaptevékenységen felüli szolgáltatásokat, így a felhasználói tulajdonú rendszeren felújítási, karbantartási és egyéb munkákat nem vállal, azt erre szakosodott vállalkozóval végeztetheti el a lakás tulajdonosa.
Megértésüket előre is köszönjük!
A jogszabályi rendelkezések alapján a fűtési időszak az év szeptember 15. napja és a következő év május 15. napja közötti időszak.
Társaságunk a fűtési időszakot szeptember 15 – október 15. (előfűtési) illetve az április 15 – május 15-e (utófűtési) időszakokra, és az október 15 – április 15 közötti folyamatos fűtési idényre osztja fel.
Az elő- és utófűtési időszakra szólóan van lehetőségük a közös képviselőknek, hogy meghatározzák magának a fűtési szolgáltatásnak az elindítását és leállítását a rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével.
A fűtésszolgáltatás indításának feltétele, hogy a felhasználói tulajdonban lévő berendezések (az épületen belüli fűtési vezetékek, elzárok, hőleadók) a fűtési időszak kezdetére – szeptember 15. - üzemkész állapotba legyenek (fűtési rendszer feltöltve, kilégtelenítve).
A légtelenítést a lakóközösség saját hatáskörében, vagy egyedi megbízás alapján, esetleg hosszú távú karbantartási és üzemeltetési szerződés keretében külső vállalkozóval végezteti el.
Az épületen belüli fűtési rendszer üzemben tartása és karbantartása a lakóközösség feladata. Hasonló esetben az épület közös képviselőjéhez kell fordulni, aki intézkedik a hibaelhárítás ügyében. Amennyiben a közösségnek karbantartási szerződése van egy vállalkozóval és a közgyűlésen úgy döntöttek , a vállalkozót közvetlenül is megkereshetik a hibajelenséggel.
Az épületen belüli a szolgáltatói hőközpont falától a használati melegvíz hálózat üzemben tartása és karbantartása a lakóközösség feladata. Hasonló esetben az épület közös képviselőjéhez kell fordulni, aki intézkedik a hibaelhárítás ügyében. Amennyiben a közösségnek karbantartási szerződése van egy vállalkozóval és a közgyűlésen úgy döntöttek , a vállalkozót közvetlenül is megkereshetik a hibajelenséggel.
A sütik olyan kis szöveges fájlok, melyeket a weboldalak felhasználhatnak arra, hogy még hatékonyabb felhasználói élményt nyújtsanak. A jogszabályok értelmében csak az oldal működéséhez teljesen nélkülözhetetlen sütiket tárolhatjuk az Ön böngészőjében, minden egyéb más süti használatához az Ön engedélyére van szükség.
A "Minden süti engedélyezése" gombra kattintva érhető el a legjobb felhasználói élmény, valamint a további füleken egyesével is engedélyezheti a különböző célú sütiket.
Az Adatvédelem oldalon megtalál minden információt arról, hogyan léphet velünk kapcsolatba, illetve hogyan dolgozzuk fel a személyes adatokat, valamint módosíthatja az adatvédelmi beállításokat is.
Ezen sütik nélkül az oldalunk nem tudja a legjobb élményt nyújtani, bizonyos funkciók működése akadályozva lenne.
A szabályzat elfogadásával ezen sütik engedélyezésre kerülnek.
Név | Szolgáltató | Cél | Érvényesség |
---|---|---|---|
PHPSESSID | termofok.hu | Munkamenet-azonosító, a látogató böngészési állapotát rögzíti az oldalbetöltések között. | Munkamenet vége |
cookieConsent | termofok.hu | A látogató sütikkel kapcsolatos beállításait tárolja. | 1 év |